Menu
125 jaar Brandsma Koffie in Bolsward

125 jarig jubileum Brandsma Koffie

6 september 2018

Koffie- en theeleverancier viert jubileum met groot event

125 jaar Brandsma Koffie in Bolsward

Brandsma Koffie uit Bolsward bestaat 125 jaar. Voor de koffie- en theeleverancier aanleiding om op 9 oktober het Koffie Thee Event (KTE 18) te organiseren. Een dag lang is ijsstadion Thialf in Heerenveen het Mekka voor de ware fijnproevers. Daarnaast introduceert het familiebedrijf gedurende het hele jubileumjaar nieuwe producten.

Tijdens KTE 18 in Thialf laat Brandsma Koffie zien welke mogelijkheden de Friese koffieleverancier allemaal in huis heeft. Leveranciers, inspirerende gasten uit de koffiewereld en relaties worden uitgenodigd om elkaar te ontmoeten en te inspireren. “De dag staat in het teken van motivatie, inspiratie, demonstratie en felicitatie met als thema “Van Start tot Finish”, legt directeur Menno Brandsma uit. Lex Wenneker (2e tijdens de finale van het World Barista Championship 2018), heeft zijn medewerking reeds toegezegd maar ook Suzanne Schulting (Olympisch kampioene 1000m shorttrack 2018), Marjan Ippel (Talkin’ Food/foodtrends), Jasper Houtman (Eindredacteur Financieel Dagblad) en nog vele andere bekenden zullen aanwezig zijn.

Vernieuwingen

Het jubileumjaar wordt volop gevierd, maar bovenal wordt er hard gewerkt. Zo lanceerde de Bolswarder onderneming een nieuw koffielabel, genaamd IJZERSTERK. Een slow roasted koffie, gebrand in een mooie, kleine ambachtelijke branderij. Kwalitatief hoogwaardig servies en bedrukte suikersachets mogen hierbij natuurlijk niet ontbreken.

Voor Culturele Hoofdstad Leeuwarden 2018 maakte Brandsma Koffie dit jaar een speciaal soort koffie: Ús Kofje. Eveneens een slow roasted koffie. De smaak van deze koffie is gebaseerd op het Fryske karakter, tikkeltje eigenzinnig maar o zo puur en toegankelijk. Verkrijgbaar in twee melanges en met een duidelijke herkomst, aangezien dit steeds belangrijker wordt.

TopBrewer

Verder startte dochteronderneming TopBrewer (als importeur voor Nederland) onlangs een locatie aan de Zuidas in Amsterdam met luxe gestileerde koffiesystemen die volledig opgaan in het interieur. “Via een app op je smartphone (of tablet) kun je overal exact jouw favoriete kop koffie, cappuccino en koud (bruisend) water samenstellen”, legt Menno uit. “Eén klik op de knop en het wordt vers voor je gezet”. Tot de klantenkring behoren vele corporates, maar ook hotels en trendy grand cafés kiezen voor deze revolutionaire koffiebeleving.

Samenwerking Pelican Rouge

Al veertig jaar is Brandsma Koffie de partner van Pelican Rouge voor de noordelijke helft van Nederland. In het jubileumjaar is ook hier veel aandacht voor vernieuwing. Er wordt fors geïnvesteerd in het merk met prachtige mooie nieuwe concepten.

Brandsma Koffie

Sinds 1893 staat de naam Brandsma voor kwaliteitskoffie. Waar het bedrijf zich destijds richtte op het uitsluitend leveren van koffie en thee, is de focus in de loop der tijd steeds meer verschoven naar de verkoop en service van de bijbehorende apparatuur aan horeca en grootverbruikers. Onder de bezielende leiding van Menno Brandsma, die als vierde generatie inmiddels al weer achttien jaar aan het roer van het familiebedrijf staat, werd er ook een flinke slag gemaakt op het gebied van slimme technische innovaties. “Nog altijd is koffie onze corebusiness, maar je moet verder durven kijken. Iedere generatie moet iets nieuws toevoegen aan het bedrijf.”

Blijf op de hoogte en mis nooit evenementen of nieuws

Bezoek Bolsward

Bekijk onze agenda.